Tout en participant au développement de la création artistique contemporaine (encouragée par les mesures fiscales françaises), vous avez la possibilité d’investir dans une réelle valeur refuge. Aujourd’hui la défiscalisation permet aux professions libérales et aux entreprises de se constituer un patrimoine artistique tout en réduisant leurs impôts.
Pour ces tableaux photos utilisables en extérieur, la toile canvas est substituée par une bâche PVC 500 gr/m² satinée imprimée avec des encres latex et pouvant résister jusqu’à 3 ans extérieur. Cette version se destine aux tableaux et panneaux devant être exposés en extérieur et peut également être utilisée pour tout autre projet d’affichage “outdoor” (expo photo, panneaux publicitaires ou informatifs, panneaux de chantier, signalisation, enseigne etc.).
*Soldes Hiver jusqu'à -70%. Offre valable sur une sélection de produits du 09 janvier au 19 février 2019. Les prix barrés rouges représentent les réductions des soldes, les prix barrés roses représentent les réductions des offres spéciales. Offre non valable sur les commandes en cours, les cartes cadeaux, les prix d'amis, points rouges, les produits Mallet Stevens, Lui Habitat et les produits Elipson. Offre non cumulable avec d'autres offres ou promotions en cours.
The disadvantages of pre-fabricated murals and decals are that they are often mass-produced and lack the allure and exclusivity of an original artwork. They are often not fitted to the individual wall sizes of the client and their personal ideas or wishes can not be added to the mural as it progresses. The Frescography technique, a digital manufacturing method (CAM) invented by Rainer Maria Latzke addresses some of the personalisation and size restrictions.
A stencil painting attributed to Banksy appeared at a vacant petrol station in the Ensley neighbourhood of Birmingham, Alabama on 29 August as Hurricane Gustav approached the New Orleans area. The painting, depicting a hooded member of the Ku Klux Klan hanging from a noose, was quickly covered with black spray paint and later removed altogether.[71] His first official exhibition in New York City, The Village Pet Store and Charcoal Grill, opened 5 October 2008. The animatronic pets in the store window include a mother hen watching over her baby Chicken McNuggets as they peck at a barbecue sauce packet, and a rabbit putting makeup on in a mirror.[72]
Les toiles photo Pixum sont montées à la main sur un cadre en bois, ce qui rend la fixation des toiles photo très simple. Il vous suffit de déposer le cadre de la toile sur deux vis préalablement attachées au mur. Assurez-vous que les vis soient solidement attachées et qu'elles dépassent suffisamment du mur, afin que le cadre repose sur une longueur de vis suffisante.

Une fois que vous avez choisi l’œuvre à reproduire et décidé le format, vous pouvez combiner votre toile avec un cadre de haute qualité. Sur notre site, vous trouverez plus de 200 modèles de cadres pour vos tableaux: caisses américaines modernes, cadre nobles baroques et même des cadres dorés à la main, peints uniquement après avoir été composés. Cela empêche la coupe oblique d'être visible.
L’acquisition d’une œuvre de Samuel Bitton sous forme de tirage d’art original, est un investissement précieux qui vous procurera du plaisir toute une vie.   Toutes les œuvres du photographe sont disponibles uniquement en éditions limitées, apportant d'autant plus de valeur à votre investissement. Sur la page Éditions, vous découvrirez tous les détails à ce sujet.   Samuel supervise personnellement la réalisation de chaque tirage réalisé. Cela lui permet de contrôler tous les aspects de ce délicat procédé afin de non seulement garantir une qualité irréprochable, mais il est aussi persuadé que c’est le meilleur moyen de retranscrire sa vision artistique depuis le moment où il appuie sur le déclencheur, jusqu’à ce que l'œuvre soit exposée dans votre intérieur.   Pour lui permettre d’arriver à ce niveau de qualité, il fait appel aux toutes dernières technologies d’impression jet d’encre, combinées aux plus beaux papiers « fine art » disponibles, et possédant les meilleures qualités d’archivage. Les tirages originaux obtenus possèdent une finition irréprochable, restituant les plus belles couleurs et contrastes possibles, transmettant ainsi une grande profondeur aux photographies. La combinaison papier/encre/encadrement utilisée est soigneusement choisie afin de garantir des longévités d’archivage supérieures à 100 ans.

Les murs blancs témoignent souvent d’un projet de design inachevé. Même si vous êtes du type minimaliste, vous avez besoin de quelque chose sur vos murs pour exprimer votre personnalité. Le décor mural sert de toile de fond à vos meubles, définit votre caractère unique et donne le ton à votre maison plus que vous ne le pensez. Magasinez notre sélection de miroirs, d'arts muraux et de papiers peints pour dénicher la touche finale qui mettra vos murs en valeur.
Papier mat a texture pour la réalisation de tirages d’art. Le rendu est excellent pour la majorité des photographies. Papier 100% coton, ph neutre, 210 g/m². Il est labellisé "Rprint". Il a une teinte Naturellement chaude, couleur coton. Convient à toutes les images aussi bien en N&B qu'en couleur. Sa texture marquée mais discrète affiche un caractère...
As a mural printing service Mural Arts provides ultra high resolution printing on a wide range of materials using aqueous based pigmented archival inks.  We provide seamless prints on canvas, fine art paper or commercial wall covering.  Canvas prints and fine art prints can be 60-inches wide by almost any length.  Larger printed murals are “tiled” using state of the art RIP software and installed as panels.  Our photo murals on wall covering and fine art giclee prints on archival paper are of the highest quality available. Mural Arts also provides digital prints on commercial grade wall covering that is Class “A” fire rated and sealed with a washable sealer.  As a full service mural printer we take pride in every step of the process including mural installation.    
2018 saw Banksy return to New York five years after his Better Out Than In residency. A trademark rat running around the circumference of a clock-face, dubbed Rat race, was torn down by developers within a week of it appearing on a former bank building at 101 West 14th Street,[132] but other works, including a mural of imprisoned kurdish artist Zehra Doğan on the famed Bowery Wall and a series of others across Brooklyn, remain on display.[133]
Murals of sorts date to Upper Paleolithic times such as the cave paintings in the Lubang Jeriji Saléh cave in Borneo (40,000-52,000 BP), Chauvet Cave in Ardèche department of southern France (around 32,000 BP). Many ancient murals have been found within ancient Egyptian tombs (around 3150 BC),[2] the Minoan palaces (Middle period III of the Neopalatial period, 1700–1600 BC), the Oxtotitlán cave and Juxtlahuaca in Mexico (around 1200-900 BC) and in Pompeii (around 100 BC – AD 79).
The Borderline Mural Project covers a 200 foot long wall in the tunnels under the campus of MIT with murals and magic. The tunnel is a commonly used route between MIT Buildings 66 and E17 during bad weather. A useful connection between point A to point B,  Borderline aims to make the tunnels a destination. The magic comes in the form of augmented reality: viewers can use the Artvive mobile phone app to experience an extension of the imagery.
At first one had to alight at the nearby town of Verton on the main line to Calais, but in 1893 a 1,000 mm (3 ft 3 3⁄8 in) metre gauge branch line was built connecting it with other towns in the region. As well as carrying passengers, there was also goods traffic from the brick-works at Berck Ville. Known locally as le Tortillard for its wandering route, it was closed in 1955.[10] There was a later narrow-gauge line running northwards through the dunes from Berck Plage to Paris-Plage, as Le Touquet was then known. It was built in stages via Merlimont between 1909-12 but gradually sanded over and closed in 1929.
All Saints' Church Bristol Cathedral Bristol Community Church Buckingham Baptist Chapel Chapel of the Three Kings of Cologne Christ Church, Clifton Down Christ Church with St Ewen Church of All Saints, Clifton Church of Holy Trinity, Hotwells Church of Holy Trinity, Stapleton Church of the Holy Trinity with St Edmund Church of St John the Baptist City Road Baptist Church Cotham Church Counterslip Baptist Church Clifton Cathedral Crofts End Church Holy Trinity Church, Kingswood Holy Trinity Church, Westbury on Trym New Room Pro-Cathedral of the Holy Apostles St Mary Redcliffe Redland Chapel St. Augustine's Church, Whitchurch St Augustine the Less Church St George's Church St James' Priory St John the Baptist St Luke's Church St Mark's Church St Mary le Port Church St Mary on the Quay St Mary's Church, Henbury St Matthew's Church St Michael on the Mount Without St Nicholas St Peter and St Paul St Peter's Church, Bishopsworth St Peter's Church, Castle Park St Philip and St Jacob St Stephen's Church St Thomas the Martyr St Werburgh's Church St Paul's Church Temple Church Trinity Centre Whitefield's Tabernacle, Kingswood Whitefield's Tabernacle, Penn Street Woodlands Christian Centre
A not political, but social related mural covers a wall in an old building, once a prison, at the top of a cliff in Bardiyah, in Libya. It was painted and signed by the artist in April 1942, weeks before his death on the first day of the First Battle of El Alamein. Known as the Bardia Mural, it was created by English artist, private John Frederick Brill.[14]

Notre toile de qualité professionnelle a été spécialement certifiée pour l'impression photo sur toile. Cette toile photo a été conçue pour imprimer les meilleures photos. Elle convient parfaitement à notre encre latex HP et permet d'obtenir une image dont la qualité surpasse de loin celle des toiles traditionnelles. Il en résulte des photos plus nettes et des couleurs plus intenses pour votre toile photo par monoeuvre.fr.
In June 2006, Banksy created Well Hung Lover, an image of a naked man hanging out of a bedroom window on a wall visible from Park Street in central Bristol. The image sparked "a heated debate",[168] with the Bristol City Council leaving it up to the public to decide whether it should stay or go.[169] After an internet discussion in which 97% of the 500 people surveyed supported the stencil, the city council decided it would be left on the building.[168] The mural was later defaced with blue paint.[170]
Following in their footsteps came the sons of local families who, until about 1914, constituted what has been called 'the Berck School'.[30] These included Francis Tattegrain, who was encouraged to take up art by Lepic;[31] Jan Lavezzari, son of the town architect who was also a friend of Lepic;[17] Charles Roussel (1861–1936), who settled in the town in 1886;[32] and Eugène Trigoulet (1864–1910).[33] After World War I the town and its inhabitants continued to be represented artistically by Roussel and by Louis Montaigu (1905–1988).[34] Fishermen in interiors were a speciality of the latter.[35]
×